Toimitusehdot

Wulffinkulma.fi on Wulff Oy Ab:n (Y-tunnus 1717232-7) ylläpitämä avoin suomalainen verkkokauppa sekä yritys- että kuluttaja-asiakkaille. Toimitamme vain Suomeen (myös Ahvenanmaalle ja muualle saaristoon, ks. kohta toimitukset*). Mikäli asiakas tilaa tuotteet Wulffinkulman verkkokaupasta, noudatetaan aina silloin Wulffinkulman verkkokaupan hintoja sekä toimitus- ja palautusehtoja, jotka korvaavat muut mahdolliset Wulff Oy Ab:n kanssa tehdyt asiakaskohtaiset sopimukset. Verkkokauppamme minimitilausraja on 20 € (sis alv) varaston keräilykustannuksista johtuen.

HUOM: Jos olet Wulff Oy Ab:n tai aiemman Wulff Solutions Oy:n (entinen Staples Finland) sopimusasiakas, on tilauskanavasi sopimushintoineen eri osoitteessa eli kirjauduthan siinä tapauksessa omaan tilausjärjestelmääsi:
 

 

Verkkokauppamme on turvallinen

 

Verkkokauppamme on turvallinen käyttää ja palvelin sijaitsee Suomessa. Kirjautuneiden asiakkaiden salasanat tallennetaan palvelimelle aina salattuna, eikä pankki- tai luottokortin tunnisteita tallenneta verkkokauppaan koskaan. Palvelimen tietoturva toteutetaan IDP/IDS laitteistolla, palvelunestohyökkäyksen estopalvelulla, reitittimen pääsylistasuojauksella sekä palomuuri-palvelulla.
 

Asiakkaaksi rekisteröityminen


Asiakkaaksi voi rekisteröityä sekä yritys- että kuluttaja-asiakkaana, kunhan toimitus- ja laskutusosoite on Suomessa. Yritysasiakkaana rekisteröityessäsi tarvitset yrityksesi ALV-tunnuksen (muodostetaan Y-tunnuksen pohjalta lisäämällä alkuun maatunnus FI sekä ottamalla väliviiva pois Y-tunnuksesta - esim. FI12345678), jolloin näet sisäänkirjautumisen jälkeen verottomat (alv 0%) yrityshinnat ja saat maksutapavaihtoehdoksi laskutuksen (sisältää automaattisen luottotarkistuksen). Kuluttaja-asiakkaaksi voi rekisteröityä ilman ALV-tunnusta, jolloin kaikki hinnat näkyvät verollisina ja maksutapoina ovat pankki- ja luottokorttimaksut.
 

Asiakkaat Ahvenanmaalla ja muualla Suomen saaristossa

Toimitamme myös Ahvenanmaalle:

  • Arvonlisäverollinen ahvenanmaalainen yritysasiakas, toimi näin: Rekisteröidy asiakkaaksi ja tee ensimmäinen tilaus. Ota sen jälkeen heti yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakastuki (at) wulffinkulma.fi tai puh 0300 870 407. Asiakaspalvelumme tekee tarpeelliset merkinnät järjestelmään ja näin laskulle saadaan verottomat hinnat sekä toimitukseen tarpeelliset veromerkinnät Tullia varten, ennen kuin tilaus lähtee liikkeelle. Asiakas huolehtii asianmukaisten verojen maksamisesta Tulliin, jonka jälkeen tilaus toimitetaan asiakkaalle.
     
  • Arvonlisäveroton ahvenanmaalainen yritysasiakas ja kuluttaja-asiakas: Rekisteröidy asiakkaaksi, niin verkkokauppa käsittelee tilauksesi automaattisesti verottomana Ahvenanmaan postinumeroilla.

Toimitamme myös saaristoon, kunhan saareen pääsee lossilla. Huom: saaristossa toimitusajat noudattavat Postin saaristolaisaikatauluja. Toimitamme myös mökkisi ovelle, kunhan mökilläsi on selkeä postiosoite Suomessa sekä isommallakin autolla ajettava tie perille asti.

 

Kanta-asiakkuus yrityksille

Yritysasiakkaat voivat rekisteröitymisensä jälkeen liittyä kanta-asiakkaaksi, jolloin kanta-asiakasalennuksen (5 %) saa useimmista normaalihintaisista tuotteista sekä verkkokaupassa että myymälöissämme. Kanta-asiakkuuden saa rekisteröitymisen jälkeen asiakaspalvelustamme pyytämällä tai lähettämällä pyynnön tällä lomakkeella. Kanta-asiakkuus ei velvoita asiakasta mihinkään. Alennus ei koske outlet- eikä tilaustuotteita, postimerkkejä, tulostimia, kalentereita, elintarvikkeita, keittiökoneita ja kestoastioita sekä kierrätys/keräyslaatikoita ja Wulff Eko-Bagejä.

 

Tarjouskirjeet

Rekisteröityneille asiakkaille lähetetään ajoittain tarjouskirjeitä sähköpostitse. Rekisteröityessään verkkokaupan asiakkaaksi, henkilö samalla antaa suostumuksensa vastaanottaa verkkokaupan tarjouskirjeitä. Postituslistalta voi poistua milloin tahansa kirjeen alalaidassa olevasta poistonapista tai ilmoittamalla asiakaspalveluumme. Emme milloinkaan luovuta asiakkaan sähköpostiosoitteita (tai muitakaan tietoja) yrityksemme ulkopuolelle.

 

Toimitukset


Toimitamme tilauksesi pääsääntöisesti 1-4 arkipäivässä (katso tarkemmin eri toimitustapojen aikataulut). Toimitukset vain Suomeen. Toimitukset myös mökkisi ovelle, kunhan mökilläsi on selkeä postiosoite Suomessa sekä isommallakin autolla ajettava tie perille asti. Toimitamme myös saaristoon, jos saareen pääsee lossilla. Huom: saaristossa toimitusajat noudattavat Postin saaristolaisaikatauluja. Emme toimita jälkitoimituksia eli verkkokaupasta voi tilata vain tuotteita, joita on varastossamme tilaushetkellä. Toimitamme tuotteita kahdesta eri varastosta, jonka vuoksi tilauksesi saatetaan toimittaa kahtena eri lähetyksenä eli saatat saada kaksi eri toimitusta saman päivän aikana.

Toimitustavan voit valita Ostoskorissa:

  • Nouto myymälästämme (Helsinki, Turku tai Lahti) on aina asiakkaalle maksuton. Toimitusaika 2-8 arkipäivää. Huomioithan, että tilaus keräillään keskusvarastollamme (ei myymälässä), josta tuotteet toimitetaan pakettina myymälään. Myymälä lähettää tekstiviestin, kun toimitus on noudettavissa. Myymälä on avoinna arkisin normaalisti klo 8.30 - 16.00 (katso mahdolliset poikkeusaikataulut). Varauduthan todistamaan henkilöllisyytesi. Paketin säilytysaika myymälässämme on 2 viikkoa. Jos tarvitset lisäaikaa, sovi siitä ottamalla yhteyttä myymälään. Noutamattomia paketteja ei hyvitetä.
     
  • 12 Posti Business - toimitus pakettina ovellesi 1-4 arkipäivää tai kirjeenä postilaatikkoon 2-3 arkipäivää
    Jos lähetys on pieni, se toimitetaan kirjeenä/pikkupakettina postilaatikkoon normaalin päiväpostin mukana (2-3 arkipäivää). Sitä suuremman lähetykset toimitetaan pakettina klo 8-16 ovelle katutasoon (1-4 arkipäivää, ei sisällä kerroksiin kantoa). Palvelu ei sisällä soittoa etukäteen eli jos ketään ei ole paikalla, toimitetaan paketti lähimpään Postiin asiakkaan noudettavaksi. Yli 100 € tilaukset 0 €, alle 100 € tilaukset 15,50 €.
     
  • 21 Posti Business Plus - soitto ennen toimitusta ovellesi 1-4 arkipäivää
    Sisältää soiton vastaanottajalle ennen toimitusta. Toimitus arkena klo 8-16 ovellesi. Palveluun sisältyy pakettien kerroksiin kanto, mutta mikäli lähetys on niin iso, että se on pakattu kuljetusyksiköihin (rullakko/lava), toimitus ovelle katutasoon. Jos ketään ei ole paikalla, toimitetaan lähimpään Postiin asiakkaan noudettavaksi. Yli 100 € tilaukset 0 €, alle 100 € tilaukset 17,90 €.
     
  • 18 Posti Business Täsmäjakelu - soitto ja toimitus sovittuun paikkaan 1-4 arkipäivää
    Sisältää soiton vastaanottajalle tarkan toimituspaikan sopimiseksi (esim. työhuone, varasto, keittiö, kellari jne) sekä tarkemman jakeluaikataulun ilmoittaminen vähintään tuntia aiemmin. Toimitus klo 8-16. Palveluun sisältyy pakettien kerroksiin kanto, mutta jos lähetys on niin iso, että se on pakattu kuljetusyksiköihin (rullakko/lava), se toimitetaan sovittuun paikkaan huomioiden rullakkon/lavan esteetön kulkureitti. Palvelu ei sisällä lähetyksen purkua kuljetusyksiköstä. Yli 600 € tilaukset 0 € ja alle 600 € tilaukset 29,50 €.
     
  • 22 Posti Business Täsmäjakelu ja Purku - soitto, toimitus ja purku sovittuun paikkaan 1-4 arkipäivää
    Sisältää soiton vastaanottajalle tarkan toimituspaikan sopimiseksi (esim. työhuone, varasto, keittiö, kellari jne). Toimitus klo 8-16. Palveluun sisältyy pakettien kerroksiin kanto. Mikäli toimitus sisältää kuljetusyksiköitä (rullakko tai lava) ja niitä ei voida esteettömästi kuljettaa, kantaa kuljettaja kuljetusyksikön sisällön perille asti sekä vie rullakon pois. Yli 600 € tilaukset 0 € ja alle 600 € tilaukset 31,50 €.
     
  • 23 Nouto Postin noutopisteestä tai pakettiautomaatista 1-4 arkipäivää
    Paketin maksimipaino 35 kg. Saat tekstiviestin ja/tai sähköpostin, kun paketti on noudettavissa. Jos valitsemasi pakettiautomaatti on toimitushetkellä täynnä, toimittaa Posti pakettisi lähimpään noutopisteeseen. Huomioithan, että isokokoisille toimituksille pakettiautomaattiin tilaaminen ei ole mahdollista johtuen automaatin kokorajoituksista. Pidätämme oikeuden lähettää pakettiautomaatin maksimimittoja suuremmat lähetykset lähimpään Postiin noudettaviksi. Yli 100 € tilaukset 0 €, alle 100 € tilaukset 10,50 €.

 

Hinnat verkkokaupassa


Rekisteröitynyt sisäänkirjautunut yritysasiakas näkee hinnat verottomina (alv 0 %) ja kuluttaja-asiakas (rekisteröitymättä tilaava tai ilman ALV-tunnusta rekisteröitynyt) asiakas näkee hinnat verollisina. Verkkokaupan ja myymälöiden hinnat ovat pääsääntöisesti samat, mutta saattavat joissain tapauksissa poiketa toisistaan. Tarjoushinta saattaa kampanjasta riippuen joissain tapauksissa olla voimassa vain verkkokaupassa tai vain myymälässä. Verkkokaupan hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tarjousten yhteydessä mahdollisesti erikseen mainitun ajan.

 

Maksutavat

 

Yrityksille: olemme siirtyneet ympäristöystävällisen verkkolaskun käyttöön ja sen vastaanottaminen on yritykselle maksutonta. Jos kuitenkin valitsette maksutavaksi paperilaskun, on kulu 8,70 eur + alv 25,5 % /paperilasku. Verkkolaskutuksen voi valita ostoskorissa maksutavaksi ja täyttämällä verkkolaskuun tarvittavat tiedot kenttiin (kirjautuneella yritysasiakkaalla tallentuvat automaattisesti). Laskulla maksettaessa maksuehto on 14 päivää netto ja mahdollinen vain ALV-tunnuksella rekisteröityneille yritysasiakkaille. Laskulla maksaminen sisältää luottotarkistuksen. Maksun viivästyessä perimme korkolain mukaisen viivästyskoron sekä huomautus- ja perintäkulut. Varaamme itsellemme oikeuden tarkistaa ja hylätä tilauksen tai maksuehdon oikeutuksen ennen kauppasopimuksen syntymistä. Yritykset voivat maksaa toki myös pankki- tai luottokortilla (ks. tarkemmat tiedot alla).

Kuluttajille: verkkokaupassamme maksunvälittäjänä toimii Paytrail Oyj (2122839-7), jonka kautta ostokset voi maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla sekä Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla tai käyttämällä MobilePayta. Maksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla yhteydellä.

Paytrail_maksutavat

 

Huomautukset toimituksista


Asiakkaan on toimitusta vastaanottaessaan tarkistettava tavaran kunto ja lähetyksen oikeellisuus. Verkkokauppamme ei toimita jälkitoimituksia eli mikäli jokin tilaamasi tuote puuttuu lähetyksestä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi mahdollisimman pian. 

Yritysasiakkaat: mahdolliset huomautukset esitettävä viimeistään 7 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta asiakastukeemme p. 0300 870 407 tai sähköpostitse asiakastuki (at) wulffinkulma.fi

Kuluttaja-asiakkaat: mahdolliset huomautukset on esitettävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta asiakastukeemme p. 020 798 0300 tai sähköpostitse asiakastuki (at) wulffinkulma.fi

 

Palautusehdot yrityksille ja kuluttajille


Ennen tuotteiden palauttamista, otathan yhteyttä verkkokauppamme asiakastukeen, joka antaa sinulle palautustilausnumeron, jolloin palautusprosessi nopeutuu ja selkeytyy huomattavasti. Palautettavat tuotteet tulee pakata kuljetusta kestäviksi. Huomioithan myös, ettei palautettaviin tuotteisiin saa liimata osoitekorttia tms. (jotta tuote pysyy alkuperäisessä pakkauksessaan uudelleenmyyntikelpoisena). Tuotteiden palautusoikeus koskee tuotteita, jotka ovat käyttämättömiä, jälleenmyyntikelpoisia ja alkuperäispakkauksissaan.

Palautukseen liitetään kopio lähetyslistasta, johon on merkitty verkkokauppamme asiakastuesta saatu palautustilausnumero. Verkkokaupasta tilatut tuotteet palautetaan pääsääntöisesti postitse ja myymälöistä ostetut tuotteet kyseiseen myymälään. Lisätietoja saat asiakastuestamme tarvittaessa. Voit tehdä palautuksen haluamallasi kuljetusmuodolla, mutta postiennakolla, luottopakettina tai jälkivaatimuksella lähetettyjä palautuksia emme lunasta. 

Pääsääntöisesti asiakas itse vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista, paitsi jos palautuksen syynä on tuotteen valmistusvirhe tai Wulffinkulma.fi -verkkokaupan toiminnasta johtuva virhe, jolloin palautus on maksuton.

  • Yritysasiasiakas: palauttamisesta on ilmoitettava 7 vuorokauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Pyydä palautustilausnumero soittamalla 0300 870 407 tai sähköpostitse asiakastuki (at) wulffinkulma.fi. Palautusnumeron saamisen jälkeen tuotteet on postitettava takaisin 3 vuorokauden kuluessa. Jos palautusaika ilman asiakkaan eri ilmoitusta venyy pidemmäksi, palautus katsotaan peruutetuksi. Mikäli palautus tehdään yritysasiakkaan itsensä tekemän virheen vuoksi, perimme palautuskuluina 20 % palautettujen tuotteiden arvosta.
     
  • Kuluttaja-asiakas: tuotteet on palautettava 14 vuorokauden sisällä niiden vastaanottamisesta. Pyydä palautustilausnumero soittamalla 020 798 0300 tai sähköpostitse asiakastuki (at) wulffinkulma.fi. Jos palautusaika ilman asiakkaan eri ilmoitusta venyy edellä mainittua pidemmäksi, palautus katsotaan peruutetuksi.

Hyvitys palautetuista tuotteista maksetaan heti, kun tuotteet ovat saapuneet varastoomme ja ne on siellä käsitelty, todettu myyntikelpoisiksi sekä oikeellisiksi suhteessa palautustilausnumeron mukaisiin tuotteisiin. Huomiothan, että ilman palautustilausnumeroa saapuneita lähetyksiä emme pysty käsittelemään normaalin aikataulun mukaisesti ja näin myös hyvityksen kanssa saattaa tulla viivästyksiä. Mikäli olet maksanut ostoksesi pankkimaksulla (Checkout tai MobilePay), valmistauduthan antamaan tilinumerosi asiakaspalveluhenkilölle. Luottokortilla maksetuista tilauksista tehdään luottokorttihyvitys.


 

Ylivoimainen este (Force Majeur)


Lakko, työsulku, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este vapauttaa noudattamasta sovittua toimitusaikaa. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta.
 

OMISTUSOIKEUDET JA VASTUU


Tavara siirtyy tilaajan omaisuudeksi, kun se on kokonaisuudessaan maksettu. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä tilaajalle.

 

TAKUU

Kaikilla Wulff Oy Ab:n myymillä tuotteilla on valmistusvirheet kattava takuu, joka on 1 vuosi, ellei tuote- tai valmistajakohtaisesti ole muuta ilmoitettu. Asiakas on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Paketin mukana saamasi lähete toimii takuutodistuksena. Takuulla ei rajoiteta ostajan lain mukaisia oikeuksia. Takuu ei kata esimerkiksi asiakkaan huolimattomuudesta, tapaturmasta, esim. ukkosvahinko, käyttö- tai hoito-ohjeiden laiminlyönnistä tai tavaran vääränlaisesta käsittelystä aiheutuvia vahinkoja. Ilmoita viallisesta tuotteesta takuun voimassaoloaikana asiakaspalveluumme, josta saat toimintaohjeet. Takuupalautuksiin ja takuuajan korjauslähetyksiin tulee liittää mukaan ostotosite (kopio laskusta ja lähetyslistasta) sekä vikaseloste. Palautettavat tuotteet tulee pakata kuljetusta kestäviksi. Takuuajan jälkeiset merkkikohtaiset huollot ja varaosien tiedustelut suoraan valmistajalta

SOVITHAN KAIKISTA PALAUTUKSISTA AINA ENSIN ASIAKASPALVELUMME KANSSA, KIITOS.


VIRHEVASTUU

Noudatamme virhevastuuta koskevia säännöksiä, jotka on määritelty kuluttajansuojalain 5 luvussa ja niitä sovelletaan silloin, jos tuotteella ei ole takuuta tai takuuaika on päättynyt. Ostaja on velvollinen ilmoittamaan virheestä myyjälle kohtuullisessa ajassa. Kuluvien osien normaalia kulumista ei pidetä virheenä.

 

RIITAKYSYMYKSET


Myyjän ja tilaajan väliset erimielisyydet voidaan ratkaista joko välimiesmenettelyssä tai myyjän kotipaikkakunnan alioikeudessa.

 

TIETOSUOJA


Käsittelemme henkilötietoja vastuullisesti henkilötietolain asettamissa puitteissa. Yritys- ja henkilötiedot tulevat vain Wulffinkulma.fi ja sen ylläpitäjän Wulff Oy Ab:n asiakasrekisterikäyttöön. Tietoja ei koskaan luovuteta ulkopuolisille tahoille.

 

YHTEYSTIEDOT


Yritysasiakkaat: 0300 870 407 (0,79 €/min + pvm)
Kuluttaja-asiakkaat: 020 798 0300 (0,084 €/min + pvm)

Sähköposti: asiakastuki@Wulffinkulma.fi
Asiakastuki on avoinna arkisin klo 8-16.

 


Wulff Oy Ab (pääkonttori)

Kilonkartanontie 3
02610 Espoo